Welcome to our website !

mamadee's kitchen

eat well, live simply, laugh often.

Banana nutella toast

By 6:28 AM , ,

Salam sejahtera semua. Siapa di sini yang gemar makan pisang? Saya memang suka makan pisang, tak kisah lah pisang goreng ke, cekodok pisang ke, kek pisang ke, apa-apa je yg berasaskan pisang memang favourite saya. 

Ada pernah saya terbaca, pisang juga dapat menangani stress kerana pisang mengandungi tryptophan, iaitu sejenis protein yang akan ditukar menjadi serotonin yang berfungsi menjadikan badan relax, membaiki mood dan membuatkan kita merasa gembira. Selain dari itu, pisang juga kaya dengan vitamin B-6 yang dapat meregulasi kadar glucose dalam darah yang dapat mempengaruhi mood seseorang. Jom apa lagi, yang sedang stress tu, boleh la makan pisang banyak-banyak..haha.

Untuk meredakan stress kerja saya, data collection research yang tak siap lagi ini, untuk sarapan pagi, saya menyediakan roti bakar yang disapu nutella dan dimakan bersama pisang dan madu. Nah.. memang tak stress terus saya pagi itu. 

Bahan-bahan
Dua keping roti sandwich
Nutella
Madu 
Pisang

Cara-cara
1. Bakar roti sehingga garing
2. Sapu nutella pada roti
3. Susun pisang yang telah dipotong kecil-kecil
4. Curahkan madu di atas pisang.


You Might Also Like

0 comments