Welcome to our website !

mamadee's kitchen

eat well, live simply, laugh often.

SHAKE & TAKE: REVIEW & GREEN SMOOTHIE RECIPE

By 11:57 PM , ,



Apa khabar semua pembaca? Harap semua berada dalam keadaan sihat sejahtera. Semenjak dua menjak ni, badan terasa berat, malas, senang mengantuk, otak tepu..... Saya perasan ini berlaku semenjak saya pulang ke Malaysia. Mungkin kerana kurang bersenam dan pemakanan yang tidak sihat..huhu. Apa taknya, dua minggu pertama balik ke Malaysia saya mengketedarah semua makanan yang saya mengidam selama setahun lebih ketika berada di Brisbane.



Makan..makan..makan..celik mata je makan. Semalam, saya membeli penimbang berat. Takut nak timbang sebab memang pasti sangat berat dah naik. Bila saya naik atas penimbang tu.. OH NO!!!..baru 3 minggu balik ke Malaysia dah 2kg naik.. bila saya bertambah berat badan ni, badan rasa tak fit / cergas, termengah-mengah naik tangga.
Seksi tak penimbang berat ni..haha


Tak boleh jadi ni, start hari ni kena start bersenam balik. Tapi kasut sukan tak bawa balik pulak, baju renang pun tak bawa balik..huhu. Saya kedekut nak beli yang baru... At last saya beli benda alah ni... Tali skipping..hahaha. Murah je RM5 satu. Untuk hari pertama saya start lompat tali dua sesi, sekali sebelah pagi sebelum breakfast & sekali lagi sebelah malam. Untuk permulaan hanya larat buat 200kali lompat untuk setiap sesi.


Dari sudut pemakanan pun, saya start balik amalan saya semasa di Brisbane dahulu. Setiap pagi saya amalkan green smootie. Bagus untuk detox dan penghadaman. Cuma kali ini, untuk menyediakan smoothie ini lebih senang kerana saya menggunakan Shake & Take ini. Senang sangat, lepas blend, botol minuman tu terus boleh bawa untuk pergi kerja. Tak renyah kan. Anda tak perlu la nak basuh blender dan lepas tu transfer ke dalam botol.



Untuk menyediakan green smootie ni anda boleh pelbagaikan. Banyak resepi yang anda boleh dapat di internet.


 Untuk resepi green smoothie yang saya sediakan ini boleh lihat dibawah.


Bahan-bahan
1 biji epal hijau
1 batang saderi
1 cawan bayam
1 sudu besar madu
1 biji pisang
2 cawan air masak

Cara-cara
1. Blend semua bahan menggunakan shake and take sehingga hancur.
2. Sedia untuk dinikmati.

Saya beli shake and take blender ni dari facebook home and kitchen.
Phone: 0199674656

You Might Also Like

4 comments

  1. Assalam....salam ziarah..

    terliur plak tgk smoothie tu memalam..hehehe

    ReplyDelete
  2. @juls julie terima kasih sudi singgah kat blog saya. Memang sedap smoothie ni.. boleh kenyang juga pagi2 bila breakfast dgn ni.hehe

    ReplyDelete
  3. tq for sharing..cari semangat nak ubah cara pemakanan sihat

    ReplyDelete
  4. tq for sharing..cari semangat nak ubah cara pemakanan sihat

    ReplyDelete