Welcome to our website !

mamadee's kitchen

eat well, live simply, laugh often.

STICK ON WALL BLACKBOARD: REVIEW

By 8:01 PM , ,

Assalamualaikum semua pembaca. Saya rasa ramai pembaca blog ini terdiri daripada kaum ibu kan. Pasti semua pernah mengalami keadaan apabila anak-anak yang semakin membesar kerap mengekspersikan kreativiti a.k.a menconteng dinding di rumah. Banyak kelebihan menconteng/ melukis untuk anak-anak, antaranya adalah mengasah skill motor halus dan juga mengasah kreativiti anak-anak. Tetapi anda juga tidak mahu dinding rumah dihiasi 'wallpaper' lukisan anak-anak kan..huhu



Penyelesaian saya terhadap keadaan ini adalah dengan menampal stick on wall blackboard di sudut khas untuk anak saya bermain. Apa yang membuatkan saya sangat gemar akan stick on wall blacboard ini adalah ia sangat fleksibel. Didatangkan di dalam kotak dengan panjang 200cm x 45cm, jadi saya boleh menggunting sepanjang mana stick on wall blackboard yang saya nak guna. Disamping itu, ia juga menjimatkan ruang.. no more bulky chalkboard. Dan yang penting harganya juga jauh lebih murah daripada chalkboard yang biasa, iaitu hanya RM30 sahaja.



Saya hanya menggunakan separuh daripada panjang asal dan menampal di dinding bahagian bawah tangga. Separuh lagi saya mungkin menampalnya di workstation saya. Jadi senang untuk saya mencatit nota. Saya juga akan menampalnya di dapur, jadi senang untuk saya mencatit apa barang dapur yang dah habis. Jika anda membeli stick on wall blackboard ini, ia juga didatangkan dengan kapur PERCUMA.. jadi tak perlu pening-pening untuk membeli kapur lagi.


Saya juga membeli kotak comel berbentuk bas ini untuk menyimpan mainan anak saya.  Sangat praktikal, mainan tak bersepah lagi.




Saya membeli kedua-dua item ini dari Facebook The little world & Home and kitchen Banyak lagi item-item menarik yang ada di FB The Little World ini. Cepat dapatkannya.

No phone :0199637097

You Might Also Like

0 comments